Verslag Penomenal Award 2011

Verslag Phenomenal Award 2011 door Ina Strijker:

Op vrijdag 11 maart zijn Debby en ik met de trein naar Rotterdam vertrokken i.v.m. met de uitreiking van de Phenomenal Women Award 2011.

De koffer volgepakt met cocktailjurk, hoge hakken én sportschoenen.

Na een lange rit zijn we vanaf het station via de stad naar het Inntel hotel gewandeld.

Het leek ons een goed idee om na het feest niet meer naar huis te gaan en een hotel te boeken. Debby heeft bij de reservering verteld wat de reden van ons bezoek aan Rotterdam was. Het verhaal van Debby maakte bij de medewerkers van het Inntel hotel dusdanig indruk dat de Nije stichting het verblijf gratis aangeboden heeft gekregen! Dit betekende een verblijf in een luxe panoramaview kamer, 14 hoog(!), met fantastisch uitzicht op de stad en de Erasmusbrug, inclusief ontbijt.

Nadat we geïnstalleerd waren in de hotelkamer hebben we een broodje gegeten in de bistro van het hotel. Helaas was er niet genoeg tijd om gebruik te maken van de wellness faciliteiten.

Om 19.00 uur werden we verwacht in Club Vie. Hier vond de uitreiking van de Phenomenal Women Award plaats. Inmiddels waren de overige winnaressen ook aanwezig en werd het publiek vermaakt met optredens van diverse artiesten. Ondertussen werden er lekkere hapjes geserveerd en was er genoeg gelegenheid om bij te praten met de overige gasten. Om 22.30 uur werden de door Ruurd Hallema ontworpen awards uitgereikt aan de tien winnaressen. De uitreiking was indrukwekkend door de mooie woorden van de jury. Na nog een gezellige naborrel zijn we naar het Inntel hotel gegaan. Het uitzicht vanuit de hotelkamer was ook in het donker super, dus de gordijnen bleven open!

De volgende ochtend voor het ontbijt heb ik m’n hardloopschoenen aangedaan voor een paar rondjes op de Erasmusbrug. Toch wel bijzonder, op stap met een echte winnares van de Phenomenal women award en hardlopen in de grootste havenstad van Europa!