fakkeltocht groot succes!

Eerste fakkeltocht een groot succes!

18 december was de eerste editie van de Fakkeltocht. Een spontaan idee van Henk Poort van Twente Hart Safe die met zijn enthousiaste team ook ons deelgenoot wilde maken van dit bijzondere moment. Hun insteek was om te lopen voor Vrede, Vrijheid en Verbondenheid en om met de twee stichtingen ook meer aandacht te vragen voor Het Nije huis en het feit dat er nog steeds te weinig AED punten in Twente zijn. Weken van voorbereiding gingen er aan vooraf en achteraf gezien hadden we nóg veel eerder moeten beginnen zodat ook scholen hadden kunnen inhaken, maar dat is een mooi leermoment voor de tweede editie want die komt er beslist!

Vele mensen van buitenaf haakten in en heel bijzonder was wel dat Pastoor Smits het vuur letterlijk uit de kerk kwam brengen! En niet zomaar…nee, de kerstman in een verlichte arrenslee met daarvoor Friese paarden voorafgaand door een drumband bracht de pastoor naar het Prins Bernhard Plantsoen. Daar stond Debby Nijenhuis met de Nije ambassadeur Sander Boschker, Nije kerstMiss Overijssel Petra Smits en gele Zorro Jeroen Dekkers hem op te wachten en ook wethouder Lievers en Loco burgemeester Bron waren aanwezig om het vuur van de pastoor aan te nemen.

Het vuur werd doorgegeven met prachtige woorden van pastoor Smits en vervolgens door de prominenten weer doorgegeven aan een deelnemer die het vuur weer doorgaf en zo ontstond er in enkele minuten een prachtige slinger van vuur in het park.

Vervolgens werd de tocht ingezet door Hengelo en de slinger van vuur liep achter de drumband en de arrenslee aan. Een prachtig gezicht en dat vond ook de omgeving want men stond met de neuzen tegen de ramen gedrukt om alles te aanschouwen.

Na de wandeling werden we warm onthaald in het Plantsoen met warme chocolademelk …een prachtige afsluiter van een bijzonder moment!

Onze dank gaat uit naar het team van de Twente Hart Safe, Allerzorg, paviljoen de Ontmoeting, VVV Hengelo, de Hengelose Drumfanfare, Stalhouderij Schouwink, Locoburgemeester Bron, Wethouder Lievers, Pastoor Smits, Sander Boschker, Petra Smits, de Gele Zorro Jeroen Dekkers.

Foto's zien?

Marcel Brands maakte prachtige plaatsjes...klik hier