kort verslag Nije diner

Het Nije Diner 17-05-2011

Het plan om een diner te organiseren ontstond toen Betty de Groot zich aanmeldde als vrijwilligster bij de Nije Stichting.

Al snel bleek dat zij en Debby samen een behoorlijk netwerk hadden en werd er een plannetje bedacht om een gezellig benefiet diner te organiseren.

Maandenlang gingen de dames op pad om een goede locatie te vinden, veilingkavels te vragen en tafels te verkopen.

De locatie werd gevonden bij Het Wapen van Beckum en zowel Roy als Harry Boenders bleken meer dan bereid om mee te denken in het hele proces.

Veilingkavels werden spontaan aangeboden en al gauw was er een variëteit aan kavels, van een personal trainer in Enschede tot aan een personal shopper in Milaan met privévliegtuig en al!

Ook bleek het zakenleven van Twente bereid om naar Beckum te komen om ons te steunen onder het genot van lekker eten en drinken en uiteraard was de komst van Martin Morero een echte knaller! Laurens ten Den en Esther Pierweijer deden nog een leuke act uit “ Van jonge leu en oale groond” en Esther zong nog een paar prachtige nummers. Laurens bleek een geanimeerde spreekstalmeester.

De veiling, onder leiding van veilingmeester Diederik Westerhuis duurde iets langer dan gepland vanwege het overweldigende aantal veilingkavels (uiteindelijk hebben we er zelfs een paar terplekke moeten schrappen) maar leverde uiteindelijk een prachtig mooi bedrag op! Hoogtepunt was de clinic van Ronald Koeman ….maar liefst €16.000 werd geboden om hem een clinic te laten geven aan 15 kinderen!!

De avond werd muzikaal omlijst door de Piano Toppers met als hoogtepunt het optreden van Martin Morero!

De veiling en enkele donaties en het overschot van de tafelverkoop bracht volgens notaris Jan Hölscher in het totaal €75.700 op en dat werd uiteindelijk via een cheque door Debby en Betty onthuld.

Het was een fantastische avond en namens iedereen van de Nije Stichting willen we dan ook iedereen bedanken die, in welke vorm ook, heeft bijgedragen aan dit geweldige succes!

Met het geld kunnen we dit jaar de vaste lasten betalen en mooie projecten in het Nije huis op zetten, en hoewel het helaas niet genoeg is om alles te kunnen doen wat zo nodig is geeft het ons wel de ruimte om wekelijks de mensen te kunnen ontvangen en ons kenniscentrun op te zetten terwijl we blijven zoeken naar extra mogelijkheden om meer fondsen te generen.

meer foto's zien?klik hier