Zingen voor je Leven

"Zingen voor je leven" is onderdeel van het landelijke koren- netwerk van Stichting Kanker in Beeld. In deze koren wordt gezongen door mensen die met kanker te maken hebben (gehad) en hun naasten.

Samen zingen geeft kracht, troost en energie. Het zorgt bovendien voor een gevoel van saamhorigheid en steun. Plezier in het zingen staat voorop. Dat we allemaal weet hebben van kanker kan voor een extra verbinding zorgen. Iedereen is welkom, zowel mannen als vrouwen, jong en oud. Zangervaring is niet nodig, de stem mag klinken op ieders eigen wijze.

We zingen een gevarieerd repertoire van één- en meerstemmige liedjes uit alle windstreken, in verschillen- de talen, a capella of met pianobegeleiding. Een deel van de liedjes is ingetogen, andere zijn uitbundig en vreugdevol. Eigen inbreng is altijd mogelijk.

De begeleiding is in handen van Jorien Schepers. Zij studeerde Schoolmuziek en is stembevrijder. Enthousiast en geïnspireerd werkt zij met ieder die vrijuit wil zingen en daarin zonder moeite uiting wil geven aan alles wat in hem of haar leeft.

De ochtenden starten met stembevrijding, waarin we lichaam, adem en stem losmaken. In het tweede deel van de ochtend zingen we liederen.

Wanneer: om de week op maandag
Waar: De Dansende Os, Schalkburgerstraat 28 Hengelo
Tijd: 10.00 - 12.00 uur (koffie/thee staat klaar vanaf 09.30 uur)
Eigen bijdrage: € 6,= per ochtend (betaling per seizoen)

Handig om te weten: bij de Dansende Os worden de schoenen uitgedaan in de zaal.

Een paar warme sokken of sloffen is handig om mee te nemen.

Voor informatie en/of aanmelden:

Het Nije Huis 074-2772772 / info@denijestichting.nl

Jetty de Vreede 06-22838429