Huis in Actie groot succes en gaat door!!

KWF en onze branche organisatie IPSO zagen tijdens de corona in dat de IPSO- inloophuizen in Nederland het zwaar hebben. De kosten lopen door en door alle RIVM maatregelen en restricties konden de geplande activiteiten om geld op te halen niet door gaan.

Helaas goldt dat ook voor KWF dus een grote zak geld om alles op te lossen was er niet. Gelukkig wilden ze wel heel graag bijdragen aan een platform om alsnog geld op te halen voor de huizen en mochten wij allemaal een pagina maken bij KWF. Op die manier hebben we een groter bereik. Natuurlijk moeten we nog steeds zelf alle (on-line) acties verzinnen en dat hebben we ook gedaan.

Vrijwillgers maakten ook een pagina aan en Linda ging 10 dagen lang fietsen , Anita wandelde 10 dagen lang 10.000 stappen. Sommigen spamden familie en vrienden en haalden een geweldig bedrag op of organiseerden een mooie schilder workshop waarbij de opbrengst voor de stichting was. Hartverwarmend!! Debby bedacht de lekkerNIJEnplank en ook dat was een groot succe. Vele sponsoren hielpen mee om de kosten zo laag mogelijk te houden en doneerden de producten op de plank! De plank was binnen 2,5 uitverkocht en middels een veilige drive thru konden ze in de week van kerst worden opgehaald.

Op dit moment is onze partner Nollen bezig om duizenden oliebollen te bakken en te verkopen, en 10ct per oliebol gaat naar de Nije Stichting om de Nije Nollen keuken te realiseren om er vervolgens elk jaar gratis koffie en thee te kunnen schenken aan iedereen die door kanker geraakt is.

We zijn er echter nog lang niet, de kosten lopen op en de verbouwing stagneert als we niet snel weer wat verzinnen.

Natuurlijk zullen we zelf ook acties blijven opzetten en in Maart, de verjaardag van de Nije, organiseert Debby een hele maand een loterij omdat ze daarvoor 50 geworden is....en wie jarig is trakteert ;-)

Ook Jij kunt helpen!! Hoe? Door, net als ons, een pagina op te zetten en mensen om hulp te vragen of om iets ludieks te organiseren.

En lukt je dat niet? Misschien wil je iedereen op onze pagina wijzen? Een kleine bijdrage doen? Maakt niet uit bij wie, kan ook op de Nije huis pagina. Alles komt 1:1 bij ons terecht.