Kort verslag

16 september gaat de boeken in als een zeer zonnige Twente Beweegt!

Het was fantastisch weer en alle sponsoren hadden er werkelijk alles aan gedaan om er iets moois neer te zetten.

Gentle Rent bouwde een prachtig podium waarop DJ Martijn Post en Sheila Timmerman elkaar afwisselden. Rokarent had super strakke meubels geleverd voor de Vip ruimte en Twenthe Promotions had werkelijk alles uit de kast getrokken om er een mooi kinderparadijs van te maken.

Stroopwafels XXL stond enthousiast wafels te bakken en Pannenkoekenhuis Hengelo had alles gedoneerd om poffertjes te kunnen bakken.

UCQ leverde een groot ledscherm waarop Fictoor-Wagelaar alle sponsoren voorbij liet komen en bedrijfsfruit.nl had voor iedereen een heerlijk appeltje geregeld.

MPM had alles, zoals altijd, perfect geregeld met de estafette run en je kunt echt zien dat het een geweldig geoliede machine is daar.

Ondanks wat kleine opstartproblemen ging ook bij ons uiteindelijk, dankzij de inzet van het team vrijwilligers, zoals het moest en konden we gezamenlijk de opening beleven. Bartina Koeman was gekomen om deze handeling te verrichten en met z''n alles lieten we ballonnen op in de kleuren van de stichting om iedereen te eren die de strijd tegen kanker verloren heeft. Na dit emotionele gebeuren kwamen we in actie voor kwaliteit van leven na(ast) kanker.

Een groep ging wandelen, een groep ging fietsen en een groep ging hardlopen.

De wandelgroep ging door tussenkomst van Shownieuws gefaseerd van start waardoor we helaas niet de lange slinger hadden die we de vorige keer wel hadden gehad, toch mocht dat de pret niet drukken want Ton Spekle had werkelijk een prachtige wandelroute uitgezet.

Ben Oude Middendorp, onze huismeester, was verantwoordelijk voor de fietsroute en ook daarvan hoorde we dat het een hele mooie route was met wel en heel gezellige tussenstop: de boerengolfplaats in Boekelo.

MPM was verantwoordelijk voor de estafette en dit jaar renden ook enkele prominenten mee. Zo zagen we de burgemeester van Losser, Githa van Vilsteren van de Wilmersberg, Laura van Strien van Villa van Heek, Jerry Notenboom, Esther Rikken en Corine Engelbarts van RTV Oost en nog veel meer mensen die zich via de sociale media hadden gezegd voor ons te gaan rennen....hartverwarmend om te zien dat deze kanjers ook echt daad bij woord hadden gevoegd en er in alle vroegte stonden.

Maar ook waren er vele kanjers die zelfs een crowdfunding page hadden opgezet en zich hadden laten sponsoren voor dit evenement.

Zo zagen we Ellis Wieling met haar team van Youd, Freek Lodeweges met een groep namens Vimotion, Baum Sport was er met een team, Joke en Immy gingen fietsen, "onze'' Wendy had een team samengesteld en Iphitos deed ook een duit in het zakje mede dankzij de hulp van twee jonge knapen die hun rommelmarkt opbrengst aan ons doneerde! Edith Veltkamp van Ladiessport had een pagina opgezet en een van haar medewerkers verzorgde s' ochtends de warming up en ambassadeurs Joost Hage en Bianca Leusink liepen mee. Ook vanuit het westen kwam grote steun door de geweldige hulp van Betty en Robin de Groot die er voor gezorgd hadden dat Bartina Koeman, Linata Hilberink, Esther Oosterbeek, Netty van der Veer en Dominique Bech met partner op zondag ochtend meewandelden en renden. Bartina, Linata, Netty en Esther waren een avond er voor al aangekomen en Betty en Robin namen hen mee naar ons inloophuis. Ze vonden het heel mooi om te zien wat we daar allemaal doen en hoe ver we daar nu zijn en wij vonden het geweldig dat ze de moeite hadden genomen om het te komen bekijken.

Netty en Esther hadden een verrassing voor onze huisgasten en hadden een tas vol bijzondere items meegenomen voor onze volgende bingo (8 november).

Hoewel het weer fantastisch was en er een geweldig programma stond moet eerlijk gezegd worden dat er wel wat meer mensen verwacht waren....volgend jaar zou het minstens verdriedubbeld moeten worden.

Of het nu lag aan de andere evenementen die ook die dag gepland stonden of aan het feit dat heel veel mensen al aan het bewegen zijn voor het Glazen Huis....we weten het niet. Gelukkig waren de aanwezigen wel erg enthousiast en ook liep de teller nog wel op tot 6.000,- en we laten deze nog even open staan in de hoop dat er nog mensen zijn die een (kleine) donatie via just giving willen doen.

Naast bovengenoemde mensen wil ik ook nog extra alle vrijwilligers bedanken voor hun inzet.

Door alle hectiek in de ochtend werden ze gedwongen een flink staaltje flexibiliteit en oplossingsvermogen te laten zien en dat hebben ze ook gedaan, dank!

Boyd vd Veer van Van der Veer reclame, bedankt voor het mooie filmpje!

Netgemak bedankt voor de site, Vanille voor alle ontwerpen en Netzodruk voor het drukken van de flyers.

Rvt leden Wolter Lemstra, Joke Dijkstra-Zaanen bedankt voor jullie aanwezigheid en Robert Speijdel bedankt voor het meewandelen.

Rebecca, bedankt voor alle steun ook in de aanloop naar de dag toe, de heerlijke hapjes, de prachtige bloemetjes en alle hand- en spandiensten.

Petra Smits bedankt voor het wandelen en Sander Boschker bedankt voor je aanwezigheid bij de opening en het meenemen van wat medespelers.

Felicienne Minnaar, dank voor het overnemen van het stokje van Ashley Nick en dat je er was met je medespeelster, Danielle Serriere ...en erg leuk dat jullie ook het startschot wilde geven bij MPM!

Alle sponsoren die een reclame op het Ledbord hebben gesponsord, bedankt!

We zullen als extra dank alle logo''s ook nog eens op onze site plaatsen!

En mochten we mensen vergeten zijn...Bedankt!

Het was al met al een prachtige dag en we hopen jullie allemaal volgend jaar weer te zien.