We gaan voor het wereldrecord

Volgend jaar bestaat de Nije stichting 10 jaar en dat willen we op een ludieke wijze vieren; met 10.000 meter gehaakte vlaggen!

het Nije huis, centrum voor (na)zorg en ondersteuning bij kanker

We zijn er voor ALLE Twentse gemeenten!

Kunt u niet naar Hengelo komen? Laat het ons weten en we kijken graag met u naar de mogelijkheden.

Gasten aan het woord

Een korte video met huisgasten aan het woord, een mooi overzicht van ons huis al hebben we intussen al veel meer activiteiten dan in de film aan bod komen. Kom gerust binnen en ervaar het zelf.

Nije slingers op tv

De kick off van ons wereld record " de langste gehaakte vlaggetjes lijn van de wereld"

Het Nije huis

Het Nije huis, het begon als een inloophuis voor iedereen die kanker heeft (gehad) én hun naasten maar is inmiddels uitgegroeid tot een centrum voor (na) zorg en ondersteuning. Uiteraard is de inloopfunctie nog steeds aanwezig om het laagdrempelig en voor iedereen toegankelijk te houden.

Alles is erop gericht om je verder te helpen na de diagnose kanker en ook om de naasten te steunen. Je bent welkom om te praten, maar ook voor een luisterend oor, een arm om je schouder, voorlichting, lotgenotencontact, therapie of een moment van rust en bezinning. Maar als je even niet bezig wil zijn met de ziekte en je zinnen wilt verzetten kan dat tijdens verschillende sportieve of creatieve activiteiten. Je bent er welkom met al je vragen en wensen en we helpen je graag. Daarnaast zijn we inmiddels een multidisciplinair centrum op het gebied van zorg bij kanker en komen steeds meer professionals naar ons huis om het de gast makkelijker te maken. Alles op één plek of op loopafstand.