Tussenstand De Nije Lockup
€ 47780,00

12 mei gaat de boeken in als een bijzondere dag en toch merk ik dat ik het lastig vind om er iets over te schrijven omdat het nog niet af is. De lock up krijgt namelijk nog een staartje! Maar ik wil de dag alsnog verwoorden en vooral de enorme dankbaarheid die ik voel voor iedereen die in het belteam zat en iedereen die gedoneerd heeft.
Ik weet na 15 jaren leuren voor het goede doel dat het niet makkelijk is, geld vragen en hulp vragen zit al niet in ons systeem en in deze lastige tijden al helemaal niet. Daarbij is het voor mij m’n levenswerk, m’n missie om het op de rails te houden. “ de waarheid hoef je nooit te onthouden” is me altijd thuis geleerd , dus je gooit er een kwartje in en het komt er uit. Voor anderen ligt dat anders en daarom is het des te bijzonder dat zich gelijk mensen aandienden toen we vrij last minute en vrij ad-hoc een Nije lock up wilden opzetten.

Ik wist dat door corona het lastig zou zijn om MKB te benaderen , kleine bedrijven en vooral kappers, horeca enz hebben het zelf heel moeilijk gehad dus er moest gezocht worden naar een andere tak waar de corona geen invloed op had gehad en die wellicht ondanks of dankzij corona goede zaken hadden gedaan. Dan kom je al snel in de vaccinaties en mondkapjes en helaas ( of misschien wel beter) kennen we niemand in die “hoek”. De bouw heeft ook gefloreerd maar durfde ik bijna niet te vragen omdat juist zij allemaal al zoveel gedaan hadden in onze hoeve. Maar omdat het hier een groter en nobel geheel treft besloot ik toch te kijken of er mensen zouden zijn om te helpen. Echt zonder aarzelen zeiden de mannen ( en 2 vrouwen) ja! Binnen onze eigen RvT en RvA werd ook de noodzaak gezien en een lieve vrijwilliger die vroeger hier een eigen bedrijf had bood ook spontaan aan om haar oude netwerk in te zetten.
Hartverwarmend!!

Mijn steun en toeverlaat Nicole van der Woning kan ik altijd op rekenen en dit keer werd ze versterkt door onze nieuwe aanwinst, Wendy Vreeswijk. Samen oprecht een dream-team… totaal verschillend en vullen elkaar (en daardoor mij), perfect aan. Mijn excuses op voorhand voor alle superlatieven maar er kunnen serieus even niet genoeg complimenten uitgedeeld worden en ere wie ere toekomt!!
Naast dit dream team hebben we inmiddels ook flink wat geweldige en #ipso getrainde gastvrouwen waaronder ook nog eens mensen met horeca ervaring . Antoinette was er in de ochtend, Gerda voor de lunch en Marian ter Bekkevoor de bedankborrel. Alledrie echt toppers en heel dankbaar dat ze hebben willen helpen. Dan hebben we ook nog onze Noaste Partner Bakkerij Nollen waar we heerlijke kaneel cake, appel cake en voor de middag de heerlijke lunch hadden besteld . Dus dat gedeelte was helemaal in kannen en kruiken.

Sochtends kwam de burgemeester Sander Schelberg om ons in te sluiten en met oprechte interesse en verwondering heeft hij ons hele pand bekeken . Dat deed me goed! Daarna stak hij de bellers een hart onder de riem en gaf een motiverende speech om ons vervolgens in te sluiten.

De lock up 2022 ging van start! Patrick en Arjan ( team loohuis) gingen in onze beweeg ruimte die we Trifora zaal gaan noemen aangezien deze geadopteerd is voor de komende jaren door Agfra.
Friedo en Jan ( AkzoNobel en Hemink) gingen in onze infotheek. Hans (Groothuis Timmerfabriek) mocht in de kamer van Mary Springer , Gert-Jan oude Voshaar ( eshuis en rvt van de Nije) ging in de “ positieve gezondheid kamer” , Linda( voormalig eigenaar BST en nu oa Nije vrijwilliger) ging in de blauwe kamer , Bert Otten ( match van Slingerbeurs en ook lid RVA van de nije ) zat op de Delle en Ilone( Hofsteenge en Wesseling en RvT de Nije) belde van afstand en Bas Leerink ( RVA en IGH) had toegezegd ook z’n netwerk aan te schrijven.
Wat een warm bad!! En zo dankbaar dat ze een dag van leven hebben gegeven om leven aan dagen van kankerpatiënten te helpen geven.
Zo’n team wil je elke dag wel in je huis, wat een toewijding en wat een enthousiasme !!
Tijdens de heerlijke lunch werden ervaringen uitgewisseld en gekeken wie er nog benaderd kon worden. Ook de bellers konden wel merken dat het andere tijden zijn en alles werd in de strijd gegooid om toch zoveel mogelijk noabers binnen te halen en activiteiten van de brutale lijst. Ja brutaal is ze , de lijst en haar schrijfster , echter maakt deze lijst dat we de activiteiten kunnen uitvoeren voor iedereen die geraakt is door kanker en opgeven is daarbij voor ons gewoon geen optie.
Er werden zelfs twee items van die lijst afgestreepte en al zo’n 25 noabers binnen gehaald . We hebben er in totaal zo’n 200 nodig en dat maakt dat we er nog 100 te gaan hebben. Of we dat gaan halen is de vraag… daarom hebben we besloten dat we de lijnen nog niet gaan dicht gooien. Enkelen van ons hebben nog wat lijnen uit staan en er komt nog een mini lock up met extra bellers achteraan!!
Terug naar de dag en het huidige team… wat een kanjers! En zo betrokken en begaan, en om hun de noodzaak van onze stichting te horen vertellen, de passie en gedrevenheid … echt ongekend!!
We doen het voor de mensen die ons bezoeken, mensen die ons nodig hebben, mensen die geraakt zijn door kanker . Jong, oud, man , vrouw, kind, neutraal, elke vorm van kanker . En daarnaast voor hun naasten want kanker heb je niet alleen , kanker heb je samen. Dat samen staat bij ons hoog in het vaandel , samen… en wat waren we samen een geweldig team met z’n allen, wat is er samen veel bereikt!! Af en toe kwam er een beller teleurgesteld naar buiten … ze hadden toch echt het hele verhaal gedaan maar men wilde niet doneren. Ook dat heb ik natuurlijk in de afgelopen jaren wel vaker meegemaakt. Wat deze kanjers (nog) niet beseffen is dat ze met hun verhalen, hun insta -LinkedIn-Facebook Posts , zoveel meer gedaan hebben dan een fantastisch bedrag ophalen. Ze zijn de beste ambassadeurs geweest die we kunnen bedenken , ze hebben ons overal zichtbaar gemaakt. Óók bij de mensen die misschien niet wilden doneren maar nu wel weten wie we zijn . De Nije hoeve was volgens de bellers een warm bad , maar het bad is zo warm als het water en dat waren ze toch echt zelf, wat een warm gebeuren allemaal!! Ik kan nog uren door over de geweldige mensen en hun inzet en zal dat ook zeker overal blijven doen. Want de dag dat ik dit normaal ga vinden is het tijd om te gaan.
Zoals gezegd , de lijnen blijven open en als je via de teams nog een ( kleine ) donatie wilt doen… zo welkom. Wil je met me in gesprek over de brutale lijst? Welkom! Wil je graag bij de 200 noabers horen? Welkom!
Voor nu… diepe buiging en bijzonder dank voor iedereen die aan de eerste lock up bijgedragen heeft in welke vorm dan ook. Een dag met een gouden randje … onbetaalbaar!

Debby
En zoals gezegd...de lijnen blijven open dus kijk hier vooral in het menu als je noaber wilt worden of een donatie wilt doen. Donaties kun je bij het team naar keuze doen, op hun pagina ...laat vooral een mooi bericht achter voor deze toppers!