Het Nije Huis geopend!

Eindelijk!

Op 1 april hebben we tijdens Vrienden van de Nije live de sleutel gekregen en met Pasen waren we al het verbouwen! Met hulp van vele sponsors en bedrijven en enkele matches van de Slingerbeurs konden we zaterdag 25 september eindelijk het lintje doorknippen! Het Nije huis is open!

Wát een feestelijke en onvergetelijke dag!

De dag begon ’s ochtends al met de tweede editie van de Nije loop voor leven.

In Enschede maakte Hennie Ardesch bekend dat de vrouwen van FC Twente ambassadeur zijn geworden van de Nije en Hennie zelf werd lid van het Comité van Aanbeveling.

Samen met 2 nieuwe beloftes van FC Twente, Ashley en Caitlin, knipte hij het startlint door en een enthousiaste groep wandelaars liep de prachtige route door Twente op weg naar het Nije huis. Ashley en Caitlin liepen als ambassadrices met de kinderen naar Hengelo en zowel de kinderen als hun ouders waren erg onder de indruk van deze prachtige vrouwen! Jan Meijerink was uiteraard van de partij en hoewel hij een week geleden nog de Kennedymars van Haaksbergen liep, koos hij wederom voor de langste afstand.

WK DIO, verantwoordelijk voor o.a. de Kennedymars van Haaksbergen, had ook dit keer weer de wandelroutes voor ons uitgezet. We zijn ongelooflijk blij met deze wandelkanjers want de route werd wederom geprezen!

Eenmaal aangekomen in Hengelo kon iedereen in het Prins Bernard Plantsoen genieten van een Nije Fair, opgezet door Exposure Beursmanagement. En Paviljoen de Ontmoeting had allerlei lekkerNijen op de kaart en zelfs een Nije bbq!

Het weer werkte enorm mee en de kinderen speelden heerlijk in het park met het Nije animatieteam!

Initiatiefneemster Debby Nijenhuis ontving samen met de leden van de Raad van Toezicht in het Nije huis 13 (loco) burgemeesters en enkele wethouders met de portefeuille Zorg. De IJzeren Pot verzorgde de catering en na de koffie/thee met wat lekkers konden B&W samen met de leden van de RvT samen het huis bewonderen.

Om 15.00 uur sprak Debby vanaf het balkon een welkomstwoord en stelde ze de RvT voor aan het publiek.

Daarna werd beneden door de (loco)burgemeesters samen met Debby het openingslint doorgeknipt en was het huis open voor bezichtiging!

OZF Achmea, Electrabel, Paviljoen de Ontmoeting en enkele wandelaars hebben allemaal gedoneerd via de Nije loop voor leven en zodra alles geteld is, zullen wij dit bedrag uiteraard bekend maken via de site en nieuwsbrief.

En: 4 oktober is de allereerste inloopdag voor (ex)kankerpatiënten én hun naasten!

Loop gerust eens binnen!