Calo studenten maken sport filmpjes voor de Nije!

Enthousiaste , eerste jaars studenten van de Calo Windesheim zetten zich in voor de Nije!

Hun opdracht is om iets te organiseren voor een speciale doelgroep en zij hebben de Nije Stichting gekozen om zo mensen die door kanker geraakt zijn , thuis , in beweging te houden.

Maandag zal het eerste filpje te zien zijn op ons Nije kanaal ( you tube).

1e filmpje is " Kracht" : oefeningen om de spieren te behouden en te verstevigen.

2e filmpje is " Fun Fit": deze is ook gericht om conditie te verhogen of om op peil te houden

3e filmpje is "Ontspannen" : yoga, gericht op ademhaling en ontspanning.

Alles kan thuis uitgevoerd worden en iedereen mag mee doen.

Het enige dat ze graag zouden ontvangen is feedback per filmpje zodat ze dat voor hun opdracht kunnen gebruiken en om er van te leren zodat ze wellicht in de toekomst nog wat vaker voor onze doelgroep kunnen opnemen.

hieronder stellen zij zich voor:

Goedendag allemaal! Wij zijn een groep studenten van Windesheim Zwolle en wij hebben een aantal
online sport lessen voor de Nije Stichting gemaakt!
Er zijn 3 lessen die volgende week online komen:
-FunFit (Op een leuke manier in beweging blijven door samen te trainen met de 3 studenten op het filmpje, er zijn 3 varianten qua moeilijkheidsgraad zodat iedereen mee kan doen! Verzorgd doorMies)
-Kracht (Schrik niet! We laten u geen zware dingen tillen, met kracht bedoelen we oefeningen die bepaalde spieren isoleren zodat je die langzaam sterker maakt. Ook bij deze les zijn er verschillende moeilijkheidsniveaus: Denk hierbij aan een squat die je met een stoel kan doen als je het lastig vindt en zonder een stoel als je het makkelijker vindt! Verzorgd door Lars)
-Yoga (We verdienen allemaal wat meer ontspanning, helemaal in deze tijden. Vandaar dat wijervoor hebben gekozen om ook een Yoga les te geven. Zet deze video op en laat je gedachteswegdwalen door de fantastische stem van onze Thomas!

Elke les heeft een bijpassende enquête in de beschrijving staan. Wij zouden het enorm op prijs stellen als jullie deze willen invullen zodat wij met de feedback ons zelf en de video’s kunnen verbeteren! Dan nu een kleine introductie over ons zelf:

Hallo allemaal!
Ik ben Mies Klumpers, student van de CALO op het windesheim! Ik zit nu in het 1e
jaar van de opleiding psychomotorische therapie, dit doe ik met plezier. Voor een
maatschappelijke challenge hebben wij een gaaf project bedacht, waarbij jullie
van mij een videoles FunFit kunnen gaan doen! Ik hoop dat dit met plezier wordt
gedaan, want hij is met plezier gemaakt! Groeten van mij

Hoi mijn naam is Lars Hooijer. Ik ben eerstejaars student op
Windesheim en ben al mijn hele leven bezig met sport. Sport is niet
alleen goed voor het lichaam maar ook erg goed voor de geest. Daarom
hoop ik dat we met deze filmpjes jullie zowel lichamelijk als geestelijk
iets blijer kunnen maken.

Hoi mijn naam is Sam Nijland en ik ben eerstejaars sportkunde student op
Windesheim. Ik ben een groot liefhebber van sporten en wil het liefst zo
veel mogelijk mensen in beweging krijgen. Ik hoop dat dit gaat lukken
doormiddel van de video’s.

Hallo mijn naam is Thomas Meeuwsen en ik ben eerstejaars student. Ik
studeer om sportdocent te worden en ben een liefhebber van yoga. Ik ben
enorm trots dat ik dit voor jullie mag doen en hoop dat jullie het plezierig
vinden. Hopelijk kom je een stuk meer ontspannen uit de yoga sessie.

Hallo allemaal!

Mijn naam is Tim Nijenhuis, die achternaam herkent u wellicht want ik ben de zoon van Debby Nijenhuis. Ik studeer in zwolle om sport docent te worden en ik ben een fitness fanaat. Ik wilde altijd al mijn moeder helpen met de stichting en nu kan ik dat combineren met mijn studie. Jullie zullen mij niet in de filmpjes zelf zien want ik regel alles achter de schermen zoals het monteren van de filmpjes.