De Nije Stichting 12,5 jaar

12,5 jaar Nije Stichting

Op 13 september is het 12,5 jaar geleden dat de Nije stichting werd opgericht. Hoewel de Nije Hoeve nog lang niet klaar is zijn we al wel bezig met de nabije toekomst. Er komen units die tijdelijk als noodlocatie zullen dienen en het terrein moet een omheining krijgen die past bij de omgeving. In de vele eiken bomen hebben we helaas flink wat processierupsen nesten gevonden die aangepakt moeten worden en de hovenier gaf aan dat diversiteit aangebracht moet worden door het plaatsen van vogel- en insectenhuisjes en het planten van bloemen en planten die andere insecten aantrekt.

Daarom hebben wij op ons verlanglijstje enkele dingen staan:

-vogelhuisjes , vooral bijzondere exemplaren

-insectenhuisjes

-rododendrons

-laurier

Over de feestelijkheden zullen we later deze maand uitgebreid terug komen, op dit moment zijn we nog volop bezig met de units en hoe we straks alles volgens de RIVM regels kunnen laten plaats vinden. Hou onze site in de gaten.