De Nije op Locatie Overdinkel groot succes

Donderdagmiddag 21 november was de eerste Nije op Locatie in het Trefhuus te Overdinkel, een informatiemiddag speciaal voor inwoners van de gemeente Losser met kanker en hun naasten.

Namens de Nije Stichting waren Debby Nijenhuis en Nicole van der Woning aanwezig om kennis te maken en te horen waar inwoners uit de gemeente Losser, die geconfronteerd zijn met kanker, behoefte aan hebben.

De middag stond vooral in het teken van een wederzijdse kennismaking, zowel voor de gasten onderling als met de Nije Stichting.

Vanaf 14.00 uur was er ontvangst in het voor-café met koffie of thee en goedverzorgde schalen met winterse lekkernijen. Na een eerste kop koffie ging de bijeenkomst verder in een ander zaaltje, zodat men in een veilige, besloten omgeving nader kon kennismaken.

Het was een fijne, positieve middag in een ongedwongen sfeer. Er was voor iedereen ruimte om zijn/haar eigen verhaal te doen en er was veel aandacht voor elkaar. Tips werden uitgewisseld en handvatten aangereikt. Al met al een zeer geslaagde middag, waaraan eind januari/begin februari vervolg zal worden gegeven. Een mooie eerste stap in de richting van een Nije op Locatie op frequentere basis. In eerste instantie denken wij aan een trial van vier tot zes keer per jaar.