Evelien brengt geluk... ook naar de Nije Stichting

Borsten kwijt, baan kwijt, maar wel een fiets en een missie!

Corona bleek twee kansen met zich mee te nemen voor de 57-jarige Evelien van der Werff

die zelf tweemaal borstkanker overleefde. De eerste was het schrijven van het boek ‘Dit

boek brengt geluk’ en de tweede het stoppen met vliegen, na 34 jaar, bij de KLM. Ze gaat

iets doen waar ze ook gelukkig van wordt: de IPSO inloophuizen voor mensen geraakt door

kanker op de kaart zetten.

Evelien fietst in 6 weken langs de 75 IPSO inloophuizen van Nederland

Op 25 mei stapte Evelien in Zwolle op een fiets bij Nazorgcentrum IntermeZZo te Zwolle om in 6 weken tijd de 75 IPSO inloophuizen, verspreid door heel Nederland te bezoeken.

Te veel mensen weten nog niet van het bestaan van de inloophuizen en Evelien wil deze hulp voor mensen geraakt door kanker meer bekendheid geven.

De inloophuizen zijn namelijk erg belangrijk voor veel mensen die worden getroffen door

kanker. Waar de ziekenhuizen zich richten op het fysieke genezingsproces, zorgen de

inloophuizen voor de psychosociale ondersteuning. Het is een plek om thuis te komen, een

verhaal te delen en een luisterend oor te vinden. Dit wordt gedaan met behulp van

behoefte gerichte activiteiten, want ieder mens is anders. Vanwege corona zitten veel

inloophuizen in zwaar weer, omdat veel fondsenwervende activiteiten niet door konden

gaan. Daarom haalt Evelien met haar fietstocht ook geld op om de huizen aan het eind van

de rit een mooi bedrag te kunnen overhandigen via KWF/Huis in Actie.

Dinsdag 29 juni bij De Nije Stichting

Op dinsdag 29 juni fietst Evelien van inloophuis Oriolus Winterswijk naar De Nije Stichting in Hengelo. Bij aankomst zal haar een prachtig schilderij worden aangeboden, dat Vrolijk Schilderij van en voor haar gemaakt heeft. Om de actie te steunen zullen er shoppers en diamond painting sets van het schilderij gemaakt worden waarvan de opbrengst naar de inloophuizen gaan die daar ook graag aan mee willen doen.

De Nije Hoeve

Omdat het weer kan en mag i.v.m. de versoepelingen, zullen wij Evelien met onze vrijwilligers in de boomgaard van de Nije Hoeve ontvangen en er een feestelijk tintje aan geven. We kunnen door de verbouwing helaas nog niet in de hoeve terecht, maar we maken er een mooie middag van!