Geef borstprotheses een tweede leven!

In Suriname en Irak/Koerdistan vullen veel vrouwen na een borstamputatie hun bh's met watten, washandjes of sokken. Een borstprothese kost er ongeveer 200 euro, wat voor heel veel vrouwen een maandinkomen is.

Nederlandse vrouwen daarentegen mogen van hun verzekeraar elke twee jaar een nieuwe prothese laten aanmeten. Het oude exemplaar belandt meestal in de kast of vuilnisbak. Dat is jammer want de vrouwen in Suriname en Irak zouden graag deze protheses ontvangen.

Oproep

Daarom roepen we vrouwen op hun niet meer gebruikte protheses een tweede leven te geven in Irak en Suriname. Dit doen we samen met de borstkankervereniging (BVN). We vragen vrouwen hun niet meer gebruikte protheses in te leveren bij één van de Psychologisch Oncologische Centra of inloophuizen. Rond 1 april (geen grap) worden ze daar opgehaald.

Wilt u helpen, lever dan vóór 1 april uw niet meer gebruikte prothese in bij Het Nije Huis.