Jubileum Nije Stichting 12,5 jaar!

Op 13 september bestaat De Nije Stichting 12,5 jaar!!

Al kunnen we dit jubileum niet vieren op de wijze die we in gedachten hadden, we willen er ook niet zo aan voorbij gaan. Er is hard gewerkt, zodat we in onze jubileumweek weer mensen kunnen ontvangen in onze tijdelijke units die op de parkeerplek van de hoeve staan en daar zijn wij bijzonder blij mee!

Vogelhuisjes en insectenhuisjes

"Wat hebben jullie nodig ?” wordt ons gevraagd... "Wat kunnen we jullie voor het jubileum geven?“ Natuurlijk kunnen wij donaties heel goed gebruiken in deze verbouwingstijd... misschien wil je “vriend(in)” worden of Noaber, of ben je in de gelegenheid om obligaties aan te schaffen.

Het kan echter ook met een klein gebaar. Zo hebben we ontdekt dat er flink wat nesten processierupsen in de eikenbomen voor de hoeve zitten... daar wordt aan gewerkt. Er is ons verteld dat we voor diversiteit moeten zorgen in en rond de bomen, dus eigenlijk verschillende bomen en planten moeten plaatsen. Helaas kan dat nu tijdens de verbouwing niet. Nestkastjes en insectenhuisjes werken echter ook mee en dat bracht ons op het volgende idee; hoe leuk zou het zijn om allemaal kleurige kastjes aan/in de bomen te hangen? Dus voor ons jubileum zouden we het bijzonder leuk vinden om allemaal bijzondere vogelhuisjes en insectenhuisjes te ontvangen... je mag er ook eentje maken. Hoe fleuriger hoe beter... doe je mee?

Adopteer een laurierboompje

Zaterdag en zondag wordt er door de Twentse Heren, die ons ook hebben helpen verhuizen, een omheining geplaatst met paaltjes en gaas. Om een mooi natuurlijk geheel te krijgen, is het idee gerezen om hier laurierboompjes en rododenron tegen aan te laten groeien. Help jij ons de omheining mooi groen te krijgen? Adopteer dan een laurierboompje.

Klik hier om een donatie te doen of een boompje te adopteren