Landelijke korendag Zingen voor je leven

Elk jaar komen alle 30 koren van Zingen voor je Leven bij elkaar om een dag samen te zingen. Zo reisden ook dit jaar, op zaterdag 20 mei, enkele koorleden uit Hengelo naar Utrecht om deel te nemen aan de landelijke korendag. Een van onze koorleden schreef er een mooi stukje over:

"Zaterdag 20 mei vertrokken wij met enkele koorleden van ons koor 'Zingen voor je Leven Hengelo' richting de Jaarbeurs te Utrecht. Om 7.15 stapten we in etappes vanuit Twente in de trein, onderweg kwam de stemming er al goed in, halverwege kwam het koor uit Deventer er ook bij. Dat gaf herkenning van de vorige jaren!
Het was een gezellige en inspirerende dag. Natuurlijk was er stembevrijding. We bekeken een film, er was een Duitse koor uit Essen, het 'Sing dein leben' fenomeen is via de enthousiaste dirigente van Hilversum/Amsterdam Annemarie Blink, ook bekend geworden in Duitsland. We zongen samen met hen een prachtig Duits lied.

Er was een gastspreker en we zongen mantra’s. Alex Sieger heeft ons op een zeer musicale wijze ritmes en maat leren spelen met de djembe, eitjes en andere muziek instrumenten. Met name het scatten en ad libben, was erg leuk en werkte heel stem bevrijdend. We voelden ons ware Jazzy zangers zoals Louis Armstrong.

Na de heerlijke goedverzorgde lunch, kwam er een saxafonist die de zaal animeerde met zijn muze: de hermeliet lijster, de opname van vogelgeluiden welke vertraagd opera klanken ten gehore bracht, heel bijzonder. Daarna werd de zaal ingezet voor de finale scat en ad lib, sax solo met de gehele zaal, opzwepend en inspirerend. Kortom een leuke gezellige en actieve en afwisselende dag. Aan het eind van de middag keerden we voldaan weer terug naar huis.”

Enthousiast geworden door dit mooie verhaal? Kom dan ook een keer meezingen in De Dansende Os. Klik voor meer informatie en aanmelden op deze link.