Mogen wij u in het zonnetje zetten?

Dit jaar vinden er in onze directe omgeving twee Samenlopen voor Hoop plaats en wel op 25 en 26 juni in het Gerardus Majellapark te Overdinkel/Losser en op 2 en 3 juli in het FBK stadion te Hengelo.

De start is op zaterdag om 15.00 uur en het evenement eindigt op zondag om 15.00 uur.

Tijdens deze 24-uurs wandelestafette staan we stil bij kanker en vieren we het leven.

Deelnemende teams zamelen, voorafgaand en tijdens het evenement, zoveel mogelijk geld in voor KWF Kankerbestrijding. Het ingezamelde geld komt ten goede aan kankeronderzoek.

Ook gaat een deel van de opbrengst naar Het Nije Huis.

De Samenloop voor Hoop viert het leven, zet (ex)kankerpatiënten in het zonnetje en herdenkt de overledenen.

De saamhorigheid tussen de teamleden, (ex)kankerpatiënten, hun families en vrienden, en iedereen die wel eens iets met kanker te maken heeft gehad, maakt dit etmaal tot een overgetelijk evenement.

Naast de 24-uurs wandelestafette zijn er op het terrein voor jong en oud allerlei activiteiten te beleven. Er zijn onder andere informatiekraampjes, optredens en veel muziek.

De dag start al direct met een hoogtepunt: de survivorronde van (ex)kankerpatiënten als het levende bewijs dat wetenschappelijk kankeronderzoek loont.

's Avonds vindt de indrukwekkende kaarsenceremonie plaats. Rondom het parcours staan duizenden kaarsenzakken met persoonlijke wensen en gedachten. Een zee van lichtjes deelt de emoties en geeft de warmte van herdenken, vertrouwen en hoop.

Ook de laatste ronde, na 24 uur als estafetteteam gewandeld te hebben, is onvergetelijk. Hierin ligt zoveel warmte, blijdschap en betrokkenheid besloten. Samen hebben we het beleefd. Een lach en traan met elkaar gedeeld.

Voor de eregasten/survivors (ex-/kankerpatiënten) is een speciale ontmoetingsruimte met verwenmomenten, lekkere hapjes en andere leuke nevenactiviteiten.

Namens Het Nije Huis willen wij jullie van harte uitnodigen mee te lopen in de openingsronde voor eregasten/survivors. Onder warme aanmoediging van familie, vrienden en alle deelnemers lopen jullie de eerste ronde over het parcours.

Om het programma goed te kunnen coördineren willen wij graag weten hoeveel mensen er komen. Je kunt je daarom aanmelden via de volgende links:

Voor Losser klik hier

Voor Hengelo klik hier

Wij hopen op een grote deelname als eregasten van Het Nije Huis!