Nije kanjer in het zonnetje: Wilma Elferink

Wilma Elferink is al een aantal jaren bij ons als yoga docente, eerst op de donderdagmiddag en nu op de vrijdagochtend.

Wilma is heel betrokken bij De Nije Stichting en bij haar yogagroepen. Ze is een warme persoonlijkheid met een nuchtere kijk op het leven, staat graag met beide benen op de grond. Het maakt haar blij om mensen te ondersteunen en zij maakt ons blij met haar aanwezigheid en betrokkenheid! Ook tijdens onze crisisverhuizing was ze een enorme steun voor de organisatie en zeer bereidwillig om de handen uit de mouwen te steken.

Haar Yoga bij kanker lessen kenmerken zich door de speciale aanpak die Wilma hanteert. Doordat zij uit persoonlijke ervaring weet hoe lastig sommige oefeningen kunnen zijn na kanker, kan zij feilloos aanvoelen wat wel of niet mogelijk is. Hierdoor is zij in staat om voor iedereen maatwerk te leveren binnen de groep , zowel als eenheid binnen de lessen te bewaren. Door iedereen aan het begin van elke les op een stoel te laten beginnen met de oefeningen maakt zij de drempel, voor mensen die graag de oefeningen op de stoel willen blijven doen maar zich wellicht bezwaard voelen, bijzonder laag voor iedereen en het is meteen een wijze die Wilma typeert: volledig in dienst van het welzijn van haar leerlingen.

Naast haar lessen yoga bij kanker bij De Nije heeft Wilma haar eigen yogastudio We-Yoga waar zij yoga geeft aan vrouwen met fysieke klachten en/of fysieke beperkingen. En werkt zij van tijd tot tijd samen met Linda Bennink (jawel, Linda van de massage ;-) ). Zo werkt zij, en ook Linda Smit, mee aan het ontstress weekend in oktober.

Wij zijn erg blij met Wilma en haar Yoga lessen en krijgen van onze gasten ook vaak teruggekoppeld dat ze het erg naar hun zin hebben en zeker vooruitgang voelen.