Positieve feedback op steunpunt Haaksbergen

Iedere dinsdag zijn wij aanwezig op ons steunpunt bij de MST poli in Haaksbergen.

Dat dit ook door de patiënten gewaardeerd wordt, lazen wij in de feedback die wij in onze mailbox ontvingen, met de mededeling dat wij dit op onze website en socials mochten plaatsen. Wij zijn heel dankbaar voor deze positieve feedback en aan het verzoek voldoen wij natuurlijk graag!

"Afgelopen week was ik voor een gesprek in het MST, locatie Haaksbergen. Met enige regelmaat heb ik daar een controlegesprek bij de oncoloog. Hoewel ik veel met haar kan bespreken, zijn er ook onderwerpen die buiten haar werkveld vallen, maar waar ik wel mee te maken heb gekregen na de diagnose kanker.

Gelukkig wist ik van het bestaan van de Nije Stichting en heb daar al tijdens mijn behandelingen aangeklopt. Naast een fijne ontvangst vond ik er een luisterend oor. Dat luisterend oor luisterde naar mijn verhaal, en alleen dat al gaf me een goed gevoel. Ik weet inmiddels dat de Nije Stichting de plek is waar ik terecht kan met mijn vragen, maar ook voor ontspanning, groepsbijeenkomsten of creatieve activiteiten.

Hoewel de Nije Hoeve, het inloophuis voor kanker in Twente, in december operationeel zal zijn, is het voor mensen die met kanker te maken krijgen belangrijk om te weten, dat ze ten alle tijde contact kunnen opnemen met de Nije Stichting en daarnaast terecht kunnen bij een van de vier steunpunten in Twente. De steunpunten vormen daarmee een heel belangrijke en waardevolle aanvulling op de zorg die het ziekenhuis biedt. Je kunt er zonder afspraak binnenlopen en daarmee is de drempel heel laag. Het maakt niet of je net de diagnose hebt gehad, je partner bijvoorbeeld in het ziekenhuis ligt en je ergens tegenaan loopt, je handvatten nodig hebt hoe binnen je gezin met bepaalde thema's om te gaan. De Nije Stichting luistert eb helpt je verder of op weg.

Dat is dan ook wat ik gedaan heb na mijn gesprek met de oncoloog. Het gesprek met de medewerker van de Nije Stichting is voor mij een zeer waardevolle aanvulling geweest op het gesprek met de oncoloog."

Wij hopen dan ook dat wij zeer binnenkort de andere drie steunpunten (Oldenzaal, Enschede en Overdinkel) mogen openen.