Sijbom neemt afscheid als voorzitter RvT

Afgelopen donderdag heeft Michael Sijbom, na 7 jaar voorzitter te zijn geweest van de RvT van de Nije stichting, het stokje over gedragen aan Arco Hofland, burgemeester van Rijssen/Holten.
We zijn Michael bijzonder dankbaar voor de 7 mooie jaren! Naast een betrokken voorzitter was hij ook altijd meer dan bereid om te steunen waar hij kon. Zo was hij onze snert-kok bij de kerstfair, bakte hij de heerlijke appel-peren-noten taart voor de high tea, rende de Mont Ventoux op, stond er altijd als er iemand uit gezwaaid moest worden, sprong op de fiets, was er als er een cheque in ontvangst genomen moest worden en had voor elke vrijwilliger en elke huisgast een luisterend oor en een gezellig praatje. Persoonlijk heb ik me altijd bijzonder gesteund en gedragen gevoeld en Michael was een geweldige sparringpartner voor al m’n wilde plannen met de Nije. Als ik hem nodig had dan was hij er, zelfs toen hij geen burgemeester van Losser meer was en zelfs toen hij naar Groningen ging. Zijn betrokkenheid maakte ook dat hij vond dat we op zoek moesten naar iemand die het stokje kon overnemen, omdat een voorzitter nu eenmaal dichtbij de Nije moet staan. Vanuit de RvT werd Arco Hofland voorgedragen en samen met Michael heb ik hem een tijd geleden in het prachtige Rijssen bezocht. Michael gaf aan met een gerust hart het stokje over te dragen en wenst Arco net zo veel plezier toe als hij zelf heeft mogen ervaren. En hoewel we zijn mening delen en bijzonder verheugd zijn dat Arco vanaf vandaag het stokje heeft over genomen, zullen we Michael beslist missen al weten we ook dat hij met gepaste Nije trots graag aanwezig zal zijn bij de opening van de Nije hoeve😉. Dankjewel, nogmaals, Michael, voor alles!!