CT Stork College zet zich in voor de Nije Stichting

Debby Nijenhuis gastdocent op het CT Stork College

Op woensdag 1 juni was Debby Nijenhuis door het CT Stork College uitgenodigd om twee gastlessen te verzorgen voor drie klassen 3e jaars leerlingen.

Woensdag 8 juni stonden deze leerlingen namelijk met een 8-tal kramen op de markt in Hengelo om eigengemaakte waren of producten te verkopen. Samen met de leraren en Rabobank Centraal Twente is er een actie opgezet om de leerlingen te leren hoe de handel in z’n werk gaat en om zich in te zetten voor het goede doel. De opbrengst van deze verkoop is volledig voor de Nije Stichting en zal worden besteed aan AYA’s en survivors van kinderkanker die vanaf 28 juni maandelijks in de Nije Hoeve een bijeenkomst zullen houden.

Debby legde aan de leerlingen uit waar de Nije Stichting voor staat, aan wie de Nije Stichting hulp biedt en wat er in de Nije Hoeve aan activiteiten worden georganiseerd.

Tevens benadrukte Debby hoe belangrijk het is dat leerlingen zich bewust zijn van het in de mond nemen van het woord kanker als ‘scheldwoord’ en dat je je omgeving er onbewust pijn mee kunt doen als je dit woord op een ongepaste manier gebruikt.

Het was een leerzame gastles en we wensen alle leerlingen heel veel succes met de verkoop op woensdag 8 juni. Ook wij als Nije Stichting zullen deze dag met een kraam aanwezig zijn op de Hengelose markt.

Op de markt

Woensdag 8 juni was het dan zover. De Hengelose markt ging van start en de leerlingen van het CT Stork college bemanden hun kramen. Het was een hele rits versierde kramen achter elkaar. Wat mooi om te zien!

Een aantal leerliingen stalde hun waar uit en ging erbij zitten, maar het merendeel ging fanatiek aan het verkopen met hun spullen. De koffie vond gretig aftrek, net als de frisdranken die verkocht werden voor de Nije stichting.

Ook de loterij was een groot succes. Voor 5 euro kon je 7 lootjes trekken en de mooiste prijzen vielen te winnen. En wat hadden zij een fantastische stand!

Om 12.00 uur werd de ochtendploeg afgewisseld door een frisse lichting leerlingen. Zij namen de verkoop vol enthousiasme over van hun “collega’s” tot het eindsignaal van de markt.

We willen de leerlingen en leerkrachten heel hartelijk bedanken en wachten met belangstelling af welk mooi bedrag zij bij elkaar hebben gehaald voor De Nije Hoeve.