"Kanker heb je samen"

De Nije stichting heeft niet alleen fondsen nodig, maar ook vele handen. We hebben veel vrijwilligers nodig om onze doelen te realiseren. We streven naar meer kwaliteit van leven voor (ex) kankerpatiënten en hun naasten en kunnen jouw hulp goed gebruiken.

Gelukkig hebben we al hulp van veel enthousiaste vrijwilligers.

Samen bieden we de gasten een warm welkom in het inloophuis en tijdens evenementen buitenshuis. Er werken ook veel vrijwilligers achter de schermen. De functies variëren van gastvrouw/-heer tot administratieve ondersteuning, van tuinman/-vrouw tot masseur en van ICT-er tot klusjesman/-vrouw. De meeste vrijwilligers werken als gastvrouw-/heer, en hiervoor zijn regelmatig nieuwe vacatures.

Op dit moment hebben wij vacatures in Hengelo, en voor onze nieuw te starten locaties in Overdinkel, Oldenzaal, Enschede en Haaksbergen.

Wat kun jij bieden als vrijwilliger?

In het inloophuis kom je in contact met mensen in de meest kwetsbare periode van hun leven. Het is essentieel dat je goed kunt luisteren zonder 'zelf in te vullen', betrokken bent en te allen tijde de gast en diens behoefte centraal stelt. Gevoel voor humor, het vermogen om te improviseren en een praktische instelling worden zeer gewaardeerd. Je moet zelfstandig kunnen werken, maar ook goed kunnen samenwerken. Het is uiteraard een pré als je uit eigen ervaring weet wat de impact van kanker is, maar het is niet noodzakelijk. Regelmatig start een basistraining waarin een nieuwe groep wordt opgeleid.

Er zijn voor een ander, maar ook voor jezelf!

Als vrijwilliger ben je van onschatbare waarde voor De Nije, maar we streven ernaar je ook iets terug te geven. We bieden je vrijwilligerswerk in een informele, warme en collegiale sfeer, en mogelijkheden om je verder te ontwikkelen via intervisie, verdiepende trainingen en teambuilding dagen.

Vrijwilligers aan het woord:

"Vrijwilliger zijn bij bij het Nije Huis geeft mijzelf veel voldoening als de gasten een warm welkom ervaren. Als gastvrouw is het fijn een steentje bij te dragen aan het welbevinden van lotgenoten en hun naasten." - Wilma, gastvrouw

"Mensen mogen (aan) raken in al hun kwetsbaarheid vind ik prachtig om te mogen doen. Hun overgave raakt mij telkens weer." - Paula, massage

Afspraken

Het werk als vrijwilliger is mooi, leerzaam, uitdagend, en wel vrijwillig maar niet vrijblijvend (zoals bij iedere baan), daarom is het ook fijn om onderling afspraken te maken. Afspraken over taken en werktijden worden vastgelegd in een vrijwilligerscontract, waarin een proefperiode van drie maanden is opgenomen. De Coördinator Vrijwilligers voert met iedere vrijwilliger een jaarlijks evaluatie-/voortgangsgesprek.

Standaard wordt ook voor iedere vrijwilliger een VOG (verklaring onbesproken gedrag) aangevraagd.

Vrijwilliger worden?

Vul dan het formulier op deze pagina in en druk op de verzend knop. Een van de medewerkers van de Nije Stichting neemt dan contact met je op om je uit te nodigen voor een kennismakingsgesprek. Mede dankzij onze vrijwilligers komt het werk van De Nije Stichting onder de aandacht van het publiek. Ook als je beperkt tijd hebt kun je veel voor ons betekenen, want zonder vrijwilligers staan we nergens!

Voornaam *
Achternaam *