Evelien brengt geluk: het bezoek aan de Nije Stichting

Op haar fietstocht langs alle IPSO huizen in Nederland, kwam Evelien van der Werf op dinsdag 29 juni, onder gejuich van toegestroomde vrijwilligers en pers, aan bij De Nije Hoeve. Een tocht van 6 weken en 2000 km om het belang van de inloophuizen op de kaart te zetten.

Om 14.30 uur kwam Evelien met haar fiets en fietskar aan bij de hoeve. De boomgaard was voor de gelegenheid omgetoverd tot feestterrein. Versierd met vlaggetjes uit het wereldrecord, een party tent voor de feestelijke barbecue met vrijwilligers en Eveliens overnachtingsplek, de door Huurcamperbus.nl gesponsorde camperbus met gezellige caravan erachter, was het een gezellige bedoening.

Evelien was doorweekt van de immense plensbui, maar er leek geen einde aan haar aandacht en energie te komen… wat een inspirerende, creatieve en ondernemende vrouw!

Uit handen van Corrie Leushuis kreeg Evelien een prachtig door Corrie gemaakt Vrolijk Schilderij aangeboden, waarop Eveliens fietstocht langs de IPSO huizen staat afgebeeld.

Om de actie te steunen worden er shoppers en diamond painting sets van het schilderij gemaakt, waarvan de opbrengst naar de inloophuizen gaat die daar ook graag aan mee willen doen, waaronder De Nije Stichting. Hierover later meer...

Debby kreeg van Evelien het prachtige boek "Dit boek brengt geluk" en wij hadden voor haar een mooie aanvulling voor haar fiets ketting, een zilveren bedel met ons logo.

Na een gezond ontbijtje en een interview met Twente FM vertrok Evelien geheel volgens plan de volgende ochtend om 08.45 richting Almelo om vanuit daar ook nog naar Deventer en Ommen te gaan. Helaas weer met regen pak aan vanwege een miezerig buitje.

Alleen… met flink wat kilometers in de benen en nog flink wat te gaan…

Op 5 juli staat de finish bij InterMezzo Zwolle gepland.