Nije Stichting doneert slingers aan Verjaardagsboxen

2017 en 2018 stonden bij De Nije Stichting in het teken van de langste gehaakte vlaggenlijn ter wereld. Een recordlijn van maar liefst 11.970 meter werd op 8 juli 2018 opgehangen in de Grolsch Veste te Enschede. Een prachtig record, maar waar moest de stichting met deze lange lijnen naar toe?

Het eigenlijke doel, delen weggeven aan ziekenhuizen en instanties waar kinderen komen met kanker, kon helaas niet doorgaan i.v.m. veiligheidsvoorschriften binnen deze instanties. Wel heeft de stichting veel slingers kunnen verkopen (en nog steeds te koop) om het het geld te gebruiken voor haar eigen werk, het opvangen en ondersteunen van gezinnen met kanker.

Verjaardagsboxen Tubbergen-Dinkelland, Losser en Oldenzaal

Omdat er nog steeds veel slingers over zijn, ging De Nije Stichting op zoek naar andere goede doelen die met kinderen te maken hebben. Zo kwam zij op het spoor van de Verjaardagsboxen Tubbergen-Dinkelland, Losser en Oldenzaal. De Verjaardagsbox is er voor gezinnen met kinderen die onder de armoedegrens leven. Helaas zijn er ook bij ons in Twente gezinnen, waar geen geld is voor extraatjes. Zelfs de verjaardag van een kind schiet er dan soms bij in. Voor deze kinderen kan een verjaardagsbox worden aangevraagd.

Hoe mooi is het dat De Nije Stichting nu een groot deel van de slingers aan dit prachtige doel kan doneren. Immers, bij De Nije Stichting is het motto dat iedereen elke dag de slingers zou moeten kunnen ophangen. Vandaag, donderdag 28 maart, kwamen afgevaardigden van de Verjaardagsboxen de slingers dankbaar in ontvangst nemen.

Wilt u ook de slingers ophangen?

De slingers zijn nog steeds te koop via onze webshop. Klik hier voor de webshop.

Instanties die kinderen helpen die ziek zijn of zelf de slingers niet kunnen ophangen kunnen zich melden bij De Nije Stichting via info@denijestichting.nl