Terugblik op jubileumweek Het Nije Huis

Temidden van prachtige boeketten, geschenken en lieve kaartjes blikken wij dankbaar terug op een mooie week n.a.v. het 5-jarig jubileum van Het Nije Huis.

Op maandag wisten velen Het Nije Huis te vinden tijdens de open dag, zowel in Het Nije Huis aan de Beursstraat als bij Zingen voor je Leven in De Dansende Os. Met name in de middag konden wij veel belangstellenden in ons inloophuis begroeten onder het genot van een kopje koffie of thee.

Dinsdag mochten wij een aantal vertegenwoordigers van patiëntenverenigingen in Het Nije Huis ontvangen. Er werden prettige gesprekken gevoerd en wij verheugen ons op de samenwerking.

Woensdag was een bijzonder gezellige dag, met 's ochtends de pompoenworkshop en aansluitend lunch, 's middags een gezellige barbecue voor de vrijwilligers en 's avonds de inmiddels welbekende hilarische bingo.

Donderdag, altijd al een drukbezochte dag, begon met een heerlijke sweet workshop, waarin Debby Nijenhuis de deelnemers leerde appelroosjes te maken, vervolgens was er een high tea en 's avonds een indrukwekkende lezing door Dr. Ester Siemerink, internist-oncoloog in het ZGT Almelo.

Vrijdag 25 september was dé dag dat 5 jaar geleden dat Het Nije Huis geopend werd door de 14 Twentse burgemeesters. Hoe mooi was het dan ook dat Debby Nijenhuis op deze dag 5 jaar later het gesprek aan mocht gaan met de Wethouders van Zorg.

De feestelijke week werd afgesloten met een bedankmoment voor genodigden.