Verslag van de opening van de Nije Hoeve

Dinsdag 22 februari 2022 was het zover:

Na twee jaar verbouwen en vier jaar huisloos te zijn geweest, is de Nije Hoeve, centrum voor leven met en na kanker, een feit! Dankbaar kijken wij terug op een mooie dag.

De opening

In besloten, Nije, kring werd de hoeve dinsdagmiddag geopend. Natuurlijk hadden we dit graag groots gevierd, maar we konden het risico niet nemen, dat we dit op het laatste moment zouden moeten afblazen vanwege corona restricties.

En toch was het heel mooi om dit nu samen met vrijwilligers, Raad van Toezicht en andere Nije betrokkenen, in besloten kring te vieren.

Grote dank aan alle sponsoren die de realisatie van de Nije Hoeve mogelijk hebben gemaakt. Voor hen is er later dit jaar een speciaal bedankmoment.

Vlaggetjes

Rond 14.00 uur arriveerden de eerste gasten bij het met ballonnen en, hoe kan het ook anders, Nije vlaggetjes, versierde terrein. Samen liepen we om 14.15 uur richting hoeve, waar de rode loper al uitgerold was. Een feestelijk gezicht!

De opening werd verricht door oud-burgemeester van Hengelo en erevoorzitter van de Nije Stichting, de man die vanaf het eerste uur met hart en ziel betrokken is bij de Nije Stichting, Wolter Lemstra, en de man die zich de laatste twee jaar met hart en ziel heeft ingezet en de bouw heeft begeleid, Gerrit Tempert. Na een korte speech van Wolter Lemstra werd, onder luid applaus en gejuich van de aanwezigen, om 2 uur 22 het lintje doorgeknipt.

Door de deur, die uitnodigend automatisch voor iedereen open gaat, liepen de eerste gasten van de Nije Hoeve naar binnen. Op de prachtige deel wachtte de gasten een glaasje bubbels (gesponsord door Stravinsky) en petit fours van Bakkerij Nollen met het logo van de Nije Stichting (gesponsord door CDA Hengelo) en werd er geproost en gezellig nagepraat.

Benieuwd naar de opening?

Tubantia schreef er een mooi stuk over en 1Twente maakte een mooie reportage.

Of klik hier voor de livestream op onze facebook pagina.

Wees welkom!

Iedere ochtend en middag van dinsdag tot en met vrijdag is er vrije inloop en is iedereen die geraakt is door kanker van harte welkom voor een kopje koffie of thee.

Daarnaast is er een gevarieerd programma met activiteiten. Kijk hiervoor in onze agenda.