Vrijwilliger in het zonnetje: Gerrie van Essen

Met trots presenteren wij wederom één van onze gedreven vrijwillgers; ditmaal Gerrie van Essen.

Gerrie is iedere donderdagmiddag in Het Nije Huis aanwezig als gastvrouw.

Ook is zij al jaren de vaste begeleidster van de Nije Fietsgroep. Zij fietste al vele malen met plezier mee met Leontien's Ladies Ride en was vorig weekend ook met de Nije Fietsgroep vertegenwoordigd tijdens de Ride for the Roses.

Leuke anekdiote over Gerrie:

Gerrie kwam op 25 september 2010 met haar zus Joke langs ons pand dat net geopend werd door 14 (loco) burgemeesters van Twente. Tevens was er een open huis dus de beide zussen gingen nieuwsgierig naar binnen om het prachtige huis te bekijken.

Al die mannen in pakken en vrouwen in feestkleding maakten haar wel wat nieuwsgierig en ze kon niet geloven dat het echt allemaal burgemeesters waren. Gerrie stapte op de groep af en vroeg of de " kettings" echt waren en tot haar grote verbazing waren inderdaad alle ketens echt en was er zelfs toestemming gevraagd aan de burgemeester van Hengelo om deze bij deze gelegenheid te mogen dragen (normaliter dragen zij die alleen binnen hun eigen gemeente).

De mannen en vrouwen met hun "kettings" hebben er eigenlijk voor gezorgd dat Gerrie nieuwsgierig werd naar de stichtng en zich een week later aanmeldde als vrijwilliger.

Dat is nu bijna 6 jaar geleden en deze anekdote geeft Gerrie ook mooi weer....

Ze stapt op mensen af en durft vragen te stellen. Deze gezellige gastvrouw is bijna van alle markten thuis en staat altijd klaar voor haar medemens. Ervaar het zelf en kom een keer op de koffie of fiets gezellig een keertje mee!