Vrijwilligers dag

1 juli was het een complimenten dag voor de vrijwilligers en de professionals van de Nije Hoeve .

Ik bedacht me tijdens het pellen van de tomaten dat ik een paar jaar geleden een complimenten machine had gekregen dus die hebben we nog vlug uit de opslag gehaald en opgepoetst en kreeg vandaag zijn primeur.

Iedereen gaf een compliment aan degene die bij de machine stond en daarna mochten ze een complimentje uit de machine halen. Het bleek maar weer eens dat complimenten geven een stuk makkelijker is dan ontvangen. Toch werden alle complimenten dankbaar in ontvangst genomen. Vervolgens ging iedereen met elkaar in gesprek onder het genot van zelfgemaakte soepjes met brood en lekkers en kregen ze tot slot een lekker ijsje. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld, samen genieten is waar het om draait en waardering uitspreken en krijgen waar een vrijwilliger op draait. En wij draaien op vrijwilligers … zonder hun geen Nije .

Dankbaar voor deze mooie groep, helaas niet allemaal aanwezig maar ook alle afwezigen wacht een lading complimenten en een muntje voor de machine .

Wat voel ik me op dagen als deze rijk

Debby