ZomerFair Havezathe Het Everloo

Hierbij een verslag van onze enthousiaste vrijwillgster Janny:

"Zondag 13 augustus gingen we op weg naar het pittoreske Rossum, waar op Havezathe Everloo een gezellige Zomerfair werd georganiseerd door Mieke Rietman.

We troffen het met het weer, het was een stralende dag.

We richtten onze kraam in met de mooie shoppers die we gingen verkopen voor de Nije Stichting. We vertelden daar zoals altijd het verhaal bij van Evelien die alle IPSO-huizen in het land per fiets heeft bezocht. En dat Corrie Leushuis (de bekende schilderes van o.a. de Vrolijke dames op de fiets) van dat tafereel een schilderij heeft gemaakt. Mensen vinden dat altijd een interessant verhaal en de shoppers gingen dan ook grif over de toonbank. We hadden ook de steentjes van Marleen bij ons en die vonden ook veel andere eigenaren.

Verder dragen we natuurlijk de Nije Stichting uit, naar iedereen die daar belangstelling voor heeft. We hebben natuurlijk niet voor niets de cursus gevolgd en we willen graag iets betekenen voor mensen die geraakt zijn door kanker. We horen dan soms trieste verhalen, maar we gelukkig ook blije verhalen en ook spannende berichten (volgende week krijg ik de uitslag). We delen dan de folder van de Nije Stichting uit, zodat mensen weten waar ze terecht kunnen.

We kijken terug op een vruchtbare dag, in meerdere opzichten en we kwamen dan ook moe, maar zeer voldaan thuis."