Breiboezem ochtend

Sinds een paar jaar is De Nije Stichting uitgiftepunt voor breiboezems. Stichting BreiBoezem heeft als doel vrouwen die getroffen zijn door borstkanker (of gendrager zijn) en een borstamputatie hebben ondergaan, GRATIS te voorzien van gebreide borstprothese(s). Deze gebreide borstprotheses zijn comfortabel (lichtgewicht en ademend), wasbaar en voelen als ‘echt’ aan. Daarnaast zijn deze BreiBoezems ook beschikbaar in een halve variant, speciaal ontwikkeld voor vrouwen die borstsparend zijn geopereerd. Deze halve variant geeft meer volume aan de borstsparende borst.

De borstprotheses van BreiBoezem worden gebreid door vrijwilligsters, de Boezemvrienden.
1x in de maand komen de breisters op dinsdagochtend bij De Nije Stichting bijeen om de pakketjes die klaar zijn af te geven en nieuwe bestellingen mee te nemen.

Vanochtend is hiervoor de gelegenheid van 10.00 uur tot 11.30 uur.

Wil je ook BreiBoezems breien, kom dan gerust een keer binnen voor informatie.

Meer activiteiten

Groenworkshop