Terug naar overzicht

Lunchen met Lin!

Elke donderdag kun je in Het Nije Huis van 12.30-13.30 uur Lunchen met Lin!

 

Linda Smit heeft haar eigen praktijk 'Lin's praktijk'  waarin ze o.a. voedingsadviezen geeft. Zij verzorgt elke donderdag in Het Nije Huis een heerlijke gezonde lunch!

 

Opgave is wel verplicht i.v.m. de inkoop van de producten. Opgeven kan via 074-2772772 of info@denijestichting.nl en kan elke week tot woensdag 11.00 uur.

 

Menu donderdag 19 juni 2014      eigen bijdrage € 5,=

 

Een proeverijtje van verschillende soorten salades. Heerlijk fris met dit zomerse weer en om in de oranjesfeer te komen/blijven een echte WK-juice (wortel, appel en gember)!

 

Bij een salade denken de meeste mensen al gauw aan wat slablaadjes, een tomaatje en komkommer. Om je te laten zien dat een salade zoveel meer kan zijn dit proeverijtje.

Salades zijn over het algemeen supergezond en je kunt overal mee variëren. Wist je bijvoorbeeld dat een fruitsalade met een uitje heerlijk is en dat een gewone simpele salade bij je maaltijd super goed is voor je spijsvertering.

 

 

 

 

Menu donderdag 26 juni 2014      eigen bijdrage  € 5,=  

 

Deze moest wat mij betreft even in de herhaling, de bloemkoolsushi! De sushi kwam de vorige keer niet helemaal tot z'n recht met al het andere lekkers dat erbij zat :-)

Bloemkoolsushi met zalm en andere groenten!

 

 

 

Bloemkool is hartstikke gezond natuurlijk. We hebben het wel elke keer over superfoods, maar vergeet ook de "gewone" groenten niet. Superfoods zijn voor erbij, een aanvulling op je huidige (gezonde) eetpatroon! Met superfoods alleen komen we er niet. Een bloemkool bestaat voor zo'n 90% uit water en bevat onder andere vitamine B1, B2, B6, B11, B12 en vitamine C.

 

 

 

 

Menu donderdag 3 juli 2014      eigen bijdrage € 5,=

 

Een zomerse frisse tonijnsalade, een speltbroodje met avocado en homemade limonade!

 

Avocado is een echte superfood! De avocado zit boordevol goede vetten (omega's), is erg goed voor je huid en voor bijvoorbeeld je spijsvertering. Door een avocado op je broodje te smeren of bijvoorbeeld door je smoothie te doen, schiet je bloedsuikerspiegel niet als een gek omhoog om vervolgens weer razendsnel te zakken (dat is namelijk vaak de oorzaak dat je snel weer trek hebt na het eten van een boterham bijvoorbeeld). De avocado zorgt er juist voor dat je bloedsuikerspiegel constant blijft!

 

Meer activiteiten