Doelstelling

De Nije Stichting motiveert, inspireert en faciliteert om meer kwaliteit uit het leven te halen voor (ex)kankerpatiёnten en hun naasten. Daartoe blijft de Stichting zoeken naar sponsoren, subsidiegevers en vrijwilligers om te helpen bij het verwezenlijken van de vele plannen die er zijn.

Wie tegen kanker vecht (of heeft gevochten), heeft meer nodig dan medische hulp. Artsen en ziekenhuizen zijn een onmisbaar wapen in de strijd, maar even je zorgen vergeten of hulp bij praktische dagelijkse dingen of antwoorden op alle vragen zijn ook meer dan welkom. De Nije Stichting wil helpen. Met voorlichting, lotgenotencontact of gewoon ontspanning. Voor (ex)patiёnt én familie. In een prettige rustgevende omgeving. De Nije Stichting heeft hard gewerkt om een plek te creëren met een huiselijke sfeer, waar mensen na(ast) kanker elkaar vrijblijvend kunnen ontmoeten en steunen: Het Nije huis, een inloophuis voor iedereen die kanker heeft (gehad) én hun naasten! Alles is gericht om je verder te helpen na de diagnose kanker en ook om de naasten te steunen. Je bent welkom om te praten maar ook voor een luisterend oor, een arm om je schouder, voorlichting, lotgenotencontact, therapie of een moment van rust en bezinning. Maar als je even niet bezig wilt zijn met de ziekte en je zinnen wilt verzetten kan dat tijdens verschillende sportieve of creatieve activiteiten. Je bent er welkom met al je vragen en wensen.

Maar de Nije Stichting doet meer!

Zo organiseerde de Nije Stichting al twee keer een Nijeverwendag in Preston Palace. Die dag werden vierhonderd vrouwen in Almelo volledig in de watten gelegd. Massage, make-over, sauna, zwemparadijs, eten, drinken en entertainment werden dankzij vele sponsoren gratis aangeboden. In 2009 bleek één dag niet voldoende en werd de Nije verwenmei in het leven geroepen. Elk jaar in de maand mei werken verschillende bedrijven en salons belangeloos mee en geven gratis verwenbehandelingen. Maar De Nije Stichting wil niet alleen vrouwen helpen. De Nije Stichting is er voor iedereen die kanker heeft (gehad) ongeacht sekse, leeftijd en kankersoort.  De Stichting wil het hele gezin in het zonnetje zetten, wil een helpende hand toesteken bij de weg terug naar een plek in de maatschappij, wil helpen het leven in balans te krijgen. Van zowel (ex)patiёnt als de directe omgeving. Want: Kanker heb je niet alleen. En de Nije Stichting organiseert  jaarlijks de Nije Beweegt, vrienden van De Nije live, De Nije familiedag, De Nije verwenmei, De Nije Blues en staat op meerdere fairs en beurzen. De Nije Stichting organiseert lezingen in het Nije huis, heeft een eigen vitaalprogramma en bezoekt maandelijks de Twentse ziekenhuizen en blijft zoeken naar mogelijkheden om  kwaliteit van leven na(ast) kanker te verbeteren.