Ropa run

Roparun verslag door Linda Olde Bolhaar:

Op Pinksterzaterdag was onze Hoeve een van de feestelijke ROPA run doorkomst punten.

De ROPA run (bestaat sinds 1991) is een estafetteloop van 500 kilometer, honderden teams met duizenden deelnemers, een feestelijk randje en vooral ook een fantastisch bedrag dat wordt opgehaald om het leven voor mensen met kanker draaglijker te maken. Het motto van de stichting is ‘leven toevoegen aan de dagen, waar vaak geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven’; bedoeld om iedereen te steunen met en naast kanker. De Nije Hoeve is een van de goede doelen voor editie 2024.

Voor deze zaterdag werd er regen gemeld, maar het werd een zonovergoten dag!

De Nije had een prachtige markt georganiseerd. Ook was er van alles te snaaien, zoals; warme wafels, ijsjes, patat en koek. Op een groot deel van de route waren onze feestelijke wereldrecord vlaggetjes te zien en aan de voorkant bij de parkeerplaats stond een tent met terras en er klonk de hele dag gezellige muziek.

Op de momenten dat de teams doorkwamen werd er luid geapplaudisseerd. Een aantal teams kwamen pas na 20.00 uur langs en uiteraard verdienden zij ook een applaus.

Ondanks het feit dat de dag al vroeg was begonnen hebben wij, samen met een aantal mensen van onze jongeren groep, ze uit volle borst aangemoedigd.

Elk team werd vergezeld door een busje i.v.m. de wisseling van lopers en fietsers, zoals dat bij een estafette loop gebruikelijk is. Voor elk team, elk busjes, was er een goodybag gemaakt en deze werd door ons uitgereikt. Om de veiligheid te waarborgen werden we ondersteund door een heel team van verkeersregelaars. Uiteraard was er ook een EHBO post aanwezig. Voor deze 2 laatste activiteiten kregen we hulp van buitenaf en daarvoor zijn we heel dankbaar.

De hele dag liepen er mensen op onze markt en op gezette tijden werd er een rondleiding georganiseerd om even binnen te kunnen kijken in onze prachtige Hoeve. Voor veel mensen was dit een fijne laagdrempelige manier om kennis te maken met onze stichting. Allen mensen die een kijkje hebben genomen waren onder de indruk van de warme, rustgevende en de huiselijke sfeer die er bij ons binnen heerst.

Wij kijken tevreden terug op een lange maar in alle opzichten “zonnige” dag. Het feit dat ook de laatste teams door ons werden aangemoedigd, dat er ook op hen gewacht werd, zal niet snel vergeten worden. Maar zo hoort het toch?!